לאסוף קבוצה שתעבור חווית רכיבה בשטח יחד, זאת מלאכה לא קלה ופשוטה.

כל אחד והרצונות שלו, הציפיות שלו, היכולות שלו, ה......

והנה, אחרי חיפוש ובעזרת המלצות מפה לאוזן, צלחה הדרך והתאספנו 8 ידידים לטיול אופני שטח במכתש ובמצפה רמון.

מכל גווני הקשת הם הגיעו (פסיכולוג, צורף, קבלן, קיבוצניק, פרסומאי...... ) וגם ממקומות שונים בארץ (ת"א, רעננה, הרצליה, קרית מוצקין, זכרון יעקב, גן שמואל, ראשל"צ.....).

ובכל זאת, למרות השוני הרב לכולם מכנה משותף אחד יפה - כולם הגיעו לחוות חוויה יפה ונקייה מבלי להרשים או להוכיח דבר לאיש.

כמוביל הקבוצה, החלטתי שהרכיבה הראשונה תהיה במדבר - המתאפיין בנוף פיראי, אין סופי וחד גווני.

הצורות היפות והדמיוניות, הצבעים המיוחדים של סלעי החול בשילוב מזג אוויר נעים ושמשי של ימי החורף, כל אלו היו תפאורה מושלמת לטיול שיצא לדרך.

יום חמישי 22.1.15 כולם הגיעו מחוייכים ומגולחים למקום המפגש, הצריף של בן גוריון בשדה בוקר.

את בואנו קיבלה הכרזה שעל קיר בריכת המים של הישוב -" בנגב יבחן העם היהודי" (בן גוריון).

עם יד על הלב, התרגשתי והתמלאתי גאווה לאומית. לאט לאט, למרות כל הקשיים והצרות, אנחנו דבקים במשימה.(אולי לאט ממה שציפו, אבל ממשיכים ומתמידים).

אחרי הרכבת האופניים, "ובדיקת כשרות הכלים" ,חלוקת הכריכים המיוחדים והמושקעים בין הרוכבים,

וכמובן בדיקה אחרונה שלא חסר דבר (תיק עזרה ראשונה, מצלמה, ערכת קפה...)

והנה כולם עם חיוך מאוזן לאוזן והופ יצאנו לדרך.

מי יותר בכושר ומי פחות, למי זה חשוב, העיקר כולם בשמחה ובהנאה. כל אחד בדרכו ובזמנו החופשי פתח את מרחב-ליבו.

כל אחד שם בצד את שגרת היום יום, את מחשבותיו ו.........שיחות הפלאפון ופשוט התנתקנו מהעולם החיצון ונכנסנו לעולם הפנימי והאישי.

בדיחות וצחוקים נעימים החליפו את הציניות הכל כך תורדנית ויומיומית, שיחות נפש ויושר לב החליפו את האינפורמציה התקשורתית, ואט אט שמנו בצד את הטפל והתמקדנו בעיקר בחיים כדי לחיות טוב ונכון.

בעצירת הקפה הראשונה, בעוד ה"קפה על האש" חולקו חטיפי האנרגיה והשילוב של הקפה והחלבה - כולנו הרגשנו בטיסה גבוהה בכדור פורח.

הסבר קצר על עץ השיטה ודרך הבשמים (כדי לא לחפור יותר מידי, כפי שילדיי נוהגים לומר) והופ אנחנו שוב על האופניים.

בדרך, ליד הישוב מרחב עם אפילו זכינו לעזור לעוד קבוצת רוכבות ולעשות מצווה.

הרמנו בעדינות רוכבת שנפצעה ולא יכלה לזוז והכנסנו אותה לרכב הפינוי שהמתין לה בכביש כדי לפנות אותה לסורוקה.

לקראת הצהריים הגענו לאזור המזכיר נווה מדבר.

קבוצת עצי אשלים עם מרבד דשא ירוק נעים המקיף את האזור כשטיח שהוכן לנו במיוחד.

זה המקום שבחרתי להעביר את ארוחת הצהריים.

הסנדוויצ'ים והירקות החתוכים נאכלו בהנאה וממש הוכנו במידה (נשארו רק 4 למי שירצה בסוף המסלול).

וכך המשכנו עוד כ-7 ק"מ עד המכוניות.

בסיכומו של יום רכבנו כ-32 ק"מ , ללא תקלות או פנצ'רים, ללא התכווציות שרירים או כל דבר אחר לא טוב.

בקיצור, דייקנו במעשינו, באורך וקושי הרכיבה, באכילה, ב...הכל. פשוט היה מושלם.

לעת ערב הגענו למלון המקסים "איי בייק" שבמצפה רמון.

אביבה ומנחם הבעלים קיבלו אותנו בשמחה ובחום רב, התחלקנו לחדרים כדי להתקלח ולהתארגן לארוחת הערב.

ארוחת הערב היתה טעימה ובאווירה חברית מדהימה, (להזכירכם, היו רוכבים שרק הכירו כמה שעות לפני).

איזה כייף, נעים ומרגש להיזכר בארוחה.

הדבר שזכור לי מעבר לאוכל המקסים ולצחוקים והשיחות - השלב בו החלטנו לעשות סבב הכרות.

אתם יודעים, פעולה ראשונה שעושים בצופים או בבני-עקיבא בכל תנועת נוער.

בשיא הנועם והיופי, כל אחד סיפר על עצמו. בטבעיות ובחברתיות הצגת הפרטים האינפורמטיבים עברה לתאור ריגשי ולבבי של כל מערכת היחסים שנרקמה ביום הרכיבה.

חברים נפתחו ושיתפו זה את זה בסיפורים נוגעים ללב כאילו הם מכירים שנים.

ללא ספק אלו היו רגעי השיא בטיול. כל המהות של הטיול היתה לא רק לרכוב ולגמוע קילומטרים, אלא לייצר חוויה בלתי נשכחת לכל אחד מהמשתתפים.

בסביבות 23:30 (אחרי שיצאנו מהבית לפני השקיעה) פנינו להשלים שעות שינה, כי בכל זאת היתה מתוכננת רכיבה גם ליום שישי.

יום שישי 23.1.15 התחלנו את היום המואר הזה בארוחת בוקר מדהימה, ליקקנו את האצבעות , רק הידיעה שמחכה לנו עוד יום רכיבה עצרה אותי מלאכול עוד ועוד.

בערך ב-9:00 עלינו על האופניים ויצאנו לרכיבה במכתש. דויד לוריא היחידי שהחלטי להישאר במלון היות והכתף מאד כאבה לו (מזה חודשים שהוא עם דלקת חמורה בכתף).

אחרי כ-2 ק"מ נפרדנו אט אט מהעיר ובאמת כעבור פחות מ-20 דקות מצאנו את עצמנו בלב המדבר.

כ-6 ק"מ אחרי תחילת הרכיבה, בעומק המדבר ולפני שהגענו לתצפית על המכתש , עצרנו להסבר מקסים על כל החקלאות המדברית המתפתחת.

כרמים של זיתים לצד כרמי ענבים, גידולים נוספים אחרים, והכל בהשקייה של מיים מליחים. (וכך אין בזבוז של מי שתיה יקרים).

בבואנו לפתח המכתש, הספקנו לתצפת ולשמוע הסבר על היווצרות המכתש והנחלים רמון ונקרות וכן על ים תטיס.

אז כדי שנוכל לספר שגם היו תקלות :) (ממש בקטנה, וללא חלילה צליל של באסה או אכזבה) , לקראת סוף המסלול עליתי על סלע קטן שגרם לפנצ'ר בלתי מוסבר מאזור חיבור

הונטיל לחישוק.

כדי לא לאבד זמן יקר (חלקנו היו צריכים להגיע לביתם לפני כניסת השבת), החלפתי אופניים עם דורון כדי שאוכל להוביל את הקבוצה למלון.

אז כמו בחיים, ברגע שנפתח חלון טוב, גם הקב"ה עוזר ואחרי כמה דקות אנחנו רואים את דורון נוסע בטנדר שאסף אותו מאמצע המדבר ל....מלון.

מדהים איך שאתה מדייק ונמצא בטוב עם עצמך ועם אלו שאיתך, גם הסובב בטוב ומדייק איתך.

תודה לכולכם על הזכות להוביל אתכם ולהיות חלק מחוויה כל כך מיוחדת.

תודה לכם על שיתוף הפעולה ועל הרצון הטוב והשמחה שהבאתם לטיול.

בזכותכם הטיול נרשם בספר הזכרונות האישי של כל אחד ואחד מאתנו כחוויה בלתי נשכחת, וכך זכינו לנצל את הזמן שניתן לנו בהזדמנות חד פעמית כמתנה.