פירוק ואריזת האופניים לפני טיול אופני שטח בחו"ל- תהליך קצר העורך מספר דקות בלבד.
לפני תחילת הפירוק, מומלץ להעביר את ההילוכים למצב הבא - גלגל שיניים אחורי- גדול, גלגל שיניים קדמי- קטן.
לידיעה - יש הנוהגים להוציא קצת אויר מהגלגלים .

הכלים הנדרשים :
1 – אזיקונים,
2 – מפתח פתוח מס' 15,
3 – סט מפתחות אלן,
4 – פלאייר או סכין לחיתוך קצוות האזיקונים,
5 – רצועות של ניילון עם בועות אויר ("פצפצים") להפרדה בין חלקי האופניים (מומלץ ).
6 – סרט הדבקה רחב,
7 – קרטון אופניים, לפי גודל וסוג האופניים - (אופניים 29" או אופניים 26", אופניים XL או אופניים S .)

שלב – 1 : פירוק הפדלים.

את הפדלים מפרקים מהזרועות בעזרת מפתח פתוח מס' 15. כיוון הפתיחה כדלקמן :
פדל ימין - נגד כיוון השעון. פדל שמאל – עם כיוון השעון.

פירוק פדלים שלב 1


שלב – 2 : פירוק מוט הכסא.

יש לפרק את המושב ומוט הכסא כיחידה אחת. הפירוק מתבצע או בעזרת ידית פתיחה מהירה, או בעזרת מפתח אלן פותחים את הבורג המחזק את מוט הכיסא לשלדה.

פירוק הגלגל הקדמי - שלב 2 אפירוק הגלגל הקדמי שלב 2


שלב – 3 :פירוק הגלגל הקדמי.

את הגלגל הקדמי מוציאים בעזרת מנוף הפתיחה המהירה של הנאבה.
יש הממליצים להכניס במקום הגלגל למזלג מוט פלסטיק שישמור על מרווח מוטות המזלג.

step3


שלב – 4 : הכנסת דסקית פלסטיק בין הרפידות של בולמי הדיסק.

חשוב להכניס את הדסקית בין רפידות הבלם, כך שבמידה ובטעות לחצת על ידיות הבלם, לא ייצמדו הרפידות זו לזו,
(אם זה אכן קרה, יש להפרידם בעדינות בעזרת מברג או סכין כדי לא לפצוע אותן).
כמובן ששלב זה אינו רלוונטי לאופניים עם בולמי V ברקס מכאניים.

step4

step4b


שלב – 5 : פירוק הכידון.

את הכידון מפרקים בעזרת פתיחת הברגים שבראש מוט הכידון.
מוציאים את הכידון ומצמידים בעזרת אזיקונים למוט המזלג השמאלי, ואת הברגים מבריגים חזרה לכידון (בהברגה קלה, כך שלא יאבדו).

step5

step5b

שלב – 6 : הכנסת האופניים לארגז הקרטון.

מומלץ לעטוף את השלדה בניילון "פצפצים" כדי למנוע מגע וחיכוך של חלקי המתכת.
וכעת ניתן להכניס את האופניים לקרטון.(אם הארגז לא רחב, יש צורך לסובב את המזלג ב-90 מעלות).
את הגלגל הקדמי מכניסים לאמצע הארגז בצד של המעביר האחורי וכך הגלגל מגן על המעביר מפני לחץ על המערכת או נפילה של הארגז.
את מוט הכיסא והמושב מומלץ לעטוף בסמרטוט או חולצה ישנה, לעטוף סיבוב אחד עם סרט ההדבקה ואז להכניס לארגז באופן חופשי ברווח האמצעי.
(בזמן טלטול הארגז והטסתו, החלקים זזים בתוך הארגז ויכולים לפצוע את השלדה אם אינם עטופים.)
את כלי העבודה, הפדלים וחלקי החילוף יש לארוז במזוודה.(נצטרך אותם להרכבת האופניים בחו"ל).

step6step6b